Laks på brød

Skrevet: kategori: Frokost

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Laks på brødFuldkorns franskbrød med laks kunne være et måltid efter træning eller blot som et almindeligt måltid. Laks er rig på bl.a. omega- 3, der har en række gavnlige effekter på hjerte og kredsløb, hvilket betyder at du mindsker risiko for åreforkalkning og forhøjet blodtryk ved at spise fisk som fx laks. Når fedtsyrerne optages i kroppen, fremmes cellernes evne til at rense affaldsstoffer ud og hive næringsstoffer ind. I trænings sammenhæng er fedtsyrerne gode, fordi de forebygger og behandler inflammation (betændelse) i kroppen og mindsker muskelømhed. Laks en vigtig kilde til andre vigtige nærringsstoffer som protein, jod, selen og D-vitamin, som holder muskelstyrken intakt. Det anbefales at spise 350 g fisk om ugen. Heraf ca. 200 g fed fisk som fx laks, ørred, makrel og sild. Alle former for fisk tæller med, også fiskefrikadeller, frossen fisk, fisk på dåse som torskerogn, tun og makrel samt skaldyr som rejer og muslinger. Vælg fiskeprodukter med Nøglehulsmærket.

Ingridigenser til laks på brød

Fuldkorns franskbrød
Salat
Laks
Æggestand
Agurk
Aspars.
Fremgangsmåde
Smøre en skrive franskbrød og kom et par salatblade på. Læg laks på og pynt med aspars, agurk og æggestand.

Energi pr. person: 199 kcal
Næringsindhold pr. 100 g Protein Kulhydrat Fedt
12,8 g 21,3 g 5,5 g
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.